Cancermail til frivillige
Her finder du vejledninger til at komme i gang med cancermail. Cancermail er en personlig mailadresse, som bestemte grupper af frivillige får i Kræftens Bekæmpelse.
Hvem kan få en cancermail?
Cancermail er for frivillige, der sommetider har brug for at håndtere følsomme personoplysninger i deres frivillige arbejde. En cancermail giver mulighed for at sende og modtage disse oplysninger via sikre mails. Cancermails er derfor også med til at sikre, at vi som forening overholder lovgivningen omkring persondata – også kaldet GDPR.
Hvordan kommer jeg i gang med at bruge min cancermail?
Vi har samlet en række vejledninger herunder, som hjælper dig i gang med at bruge din cancermail. Vejledningerne er delt op i tre trin:
- Første trin handler om at installere to-trins-godkendelse – også kaldet 2-faktor-login (som du kender det fra MitID). Til det skal du bruge både din telefon og din computer.
- Andet trin handler om, hvordan du logger på din mail for første gang. Det foregår på din computer (med 2-faktor-login på din telefon).
- Tredje trin er valgfrit og skal kun gennemføres, hvis du ønsker at kunne tjekke din mail via Outlook på din telefon.
Nedenfor finder du også en vejledning til at lave en mailsignatur – samt Kræftens Bekæmpelses retningslinjer for, hvordan du håndterer personoplysninger som frivillig.
Har du brug for hjælp til cancermail?
Kontakt vores frivilligsupport mandag-fredag kl. 9-15 på telefon: 35 25 75 03 eller på mail: supportcancermail@cancer.dk