Program
Her kan du se det foreløbige program for repræsentantskabsmødet 2025
Foreløbigt program for repræsentantskabsmødet
Lørdag den 3. maj 2025
10.00 Markedspladsen åbner
10.45 Dørene åbnes til salen
11.00 Præsidenten byder velkommen med morgensang og præsenterer mødets tema og de forskellige tiltag.
11.30 Åbning af repræsentantskabsmødet – konstituering
11.35 Repræsentantskabsmødets dagsordenspunkt 1 – Beretning
Der henvises til den skriftlige beretning, der vil blive lagt på frivillig.dk. Efter formandens tale er der mulighed for at drøfte denne og beretningen.
12.30 Temaspor 1: Nye vinde i sundhedsvæsenet – temaet indledes med en samtale med relevante aktører i salen.
13.00 Frokost og markedsplads
14.00 Værksteder
Temaspor 1: Nye vinde i sundhedsvæsenet
1. Klar til valget!
2. Sådan skærmer vi bedst unge mod nikotin
3. Hvordan skal vi arbejde lokalt i det nye sundhedsvæsen?
4. Palliation - Et værdigt sygdomsforløb for alle
5. Senfølger og Job – sådan kan arbejdspladsen støtte kræftpatienter
6. Det gode samarbejde med de kommunale sundhedstilbud
7. Det gode samarbejde i frivilliggruppen
15.00 Pause
15.30 Gæstetaler
15.55 Repræsentantskabsmødets dagsordenspunkt 2 – regnskab
16.10 Repræsentantskabsmødets dagsordenspunkt 3 – kontingent
16.25 Repræsentantskabsmødets dagsordenspunkt 6 – revisor
16.30 Præsentation af kandidater til hovedbestyrelsen
Hovedbestyrelsen består af 30 medlemmer, hvoraf de 28 er valgt af repræsentantskabet. De sidste to medlemmer er som medarbejderrepræsentanter valgt af og blandt Kræftens Bekæmpelses lønnede medarbejdere. Valg gælder for tre år ad gangen, og hvert år er en tredjedel af de af repræsentantskabet valgte medlemmer på valg. Medlemmerne kan højst genvælges to gange. Kandidaterne præsenterer sig selv kort på scenen. Eventuelle spørgsmål kan stilles til kandidaterne i forbindelse med pauserne.
17.00 Repræsentantskabsmødets dagsordenspunkt 4 – Valg til præsidium
Hvert år er et præsidiemedlem på valg. Der er mulighed for genvalg to gange, og den samlede periode kan derfor højst være ni år.
Lykke Friis blev valgt som præsident i 2016, og udtræder derfor af præsidiet i 2025.
17.20 Oplæg om kræftens historie ved Jeanette Varberg, museumsinspektør og arkæolog
17.50 Pause
19:30 Middag og underholdning
Hygge i loungen og baren
Søndag den 4. maj 2025
08.00 Markedspladsen åbner – mulighed for gåtur
09.00 Velkommen til dag 2 i salen og morgensang
09.15 Repræsentantskabsmødets dagsordenspunkt 5 – Valg til HB
Præsidenten vil gennemgå valgproceduren, hvorefter afstemningen vil finde sted. Medarbejdere vil være til rådighed under valget, hvis man har brug for hjælp. Valget til hovedbestyrelsen foretages efter pointmetoden, i henhold til vedtægternes §12, stk. 1. Ved pointmetoden skal hver stemmeberettiget repræsentant stemme på kandidaterne i den rækkefølge, den pågældende ønsker dem valgt. Det vil sige, at den kandidat, man helst ser valgt, vælges først. Ved optællingen får stemmerne vægt efter afstemningsrækkefølgen, så den først valgte får 11 stemmer, den næste får ti stemmer osv. Afstemningen kontrolleres af et særligt stemmeudvalg, som vælges ved repræsentantskabsmødets start.
09.30 Repræsentantskabsmødets dagsordenspunkt 7 – Indkomne sager
10.00 Temaspor 2 – Stærke lokale fællesskaber
Temasporet indledes med et temaoplæg i salen
10.25 Pause
10.55 Værksteder
Temaspor 2: Stærke lokale fællesskaber
1. Klar til valget!
2. Bevægelse og lokale motionsfællesskaber
3. Fællesskaber for patienter og pårørende
4. Partnerskaber om forandring
5. Fundraising i samarbejde med erhvervs- og næringslivet
6. Stærke lokale fællesskaber på tværs af Kræftens Bekæmpelse - det lokale samarbejde om indsamlingsaktiviteter
11.55 Repræsentantskabsmødets dagsordenspunkt 8 – Eventuelt
12.10 Resultat af valg, præsentation af vinderne af forskningstalentpriserne og afsked med afgående HB-medlemmer
12.30 Farvel og tak – med mulighed for frokost eller madpakke