”Discount med holdning”
I REMA 1000 drives samfundsansvaret under overskriften ”Discount med holdning”, og de har igennem mange år støttet børn, unge og kræft hos Kræftens Bekæmpelse gennem et strategisk partnerskab.
- Vi har valgt at tage et medansvar. Det er bare sund moral at gi’ – og ikke bare gi’ pokker, siger Anders Rene Jensen, marketingdirektør i REMA 1000.
Et af REMA 1000’s mål er at være med til at forbedre folkesundheden væsentligt i Danmark, og det gør de ved at indgå partnerskaber med foreninger, der bl.a. bekæmper sygdomme. Et af valgene er kampagnen Kræft er ikke for børn.
REMA 1000 sælger fire gange om året kampagneprodukter og Kræftens Bekæmpelses egne produkter, hvor hele overskuddet fra salget går til børn og unge, der er ramt af kræft.
Samarbejdet synliggør kræftsagen
Det betyder meget for Kræftens Bekæmpelse, at REMA 1000 tager et stort socialt ansvar. Som en af Danmarks største discountkæder med 343 butikker kan REMA 1000 hjælpe Kræftens Bekæmpelse med dels at sætte fokus på kræft og dels synliggøre Kræft er ikke for børn.
Ud over det mangeårige strategiske partnerskab er REMA 1000 også partner i ”Røgfri Fremtid” - et initiativ, der er stiftet af Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden. REMA 1000 var den første dagligvarekæde, der gemte tobakken væk for at være med til at sikre en røgfri fremtid for de kommende generationer.
Bliv partner og gør en forskel for de næste generationer
Kræft kan ramme alle, små som store. Børn kan både blive kræftpatienter og pårørende. Uanset hvad er kræft ikke for børn. Som partner med Kræft er ikke for børn er I med til at støtte arbejdet mod en kræftfri fremtid.
Bliv partner