Fundraising & Medlemmer
Fundraising & Medlemmers vision er at skabe folkeligt engagement og øget økonomisk støtte til et liv uden kræft.
Kræftens Bekæmpelse modtager kun ca. 3 pct. af de samlede indtægter fra det offentlige. Derfor er fundraising afgørende for, at det høje aktivitetsniveau i foreningen kan fortsætte, herunder de mange aktiviteter inden for forskning, forebyggelse og støtte til patienter og pårørende.
Afdelingen arbejder for at fastholde det brede, folkelige engagement i form af kendskab, medlemskab, økonomiske bidrag og støtte fra frivillige.
Afdelingens seks hovedområder
Området håndterer afdelingens innovation, markedsanalyser og indsamling af vigtig viden (trends, markedsudvikling, målgruppernes behov, adfærd og holdninger, data etc.), der danner grundlag for udviklingen af effektive strategier og fundraisingaktiviteter.
Området er ansvarlig for bidrag fra private bidragydere ved at sikre en optimal portefølje af støtteprodukter (f.eks. donations- og medlemskoncepter, lotterier og testamentariske gaver), målrettet arbejde med ”Big Donors” og fordelsprogrammer og varetager medlemmernes interesser, herunder deres behov for information og service. Teamet har fokus på at sætte de private støtter og medlemmer i centrum ved at synkronisere afdelingens mange fundraisingaktiviteter, så de bedst muligt matcher støttemotiver og -behov i befolkningen.
Området er ansvarlig for bidrag fra virksomheder og fonde ved at opbygge professionelle relationer til store og små erhvervsdrivende og sikre en effektiv gennemførelse af vigtige partnerskaber og fundraisingaktiviteter.
Baseret på strategierne fra Privat/Erhverv udvikles og implementeres en stor del af afdelingens fundraisingkampagner, events og kommunikation. Området er bl.a. ansvarlig for Landsindsamlingen, Knæk Cancer, Støt Brysterne, Kræft er ikke for børn og flere andre kampagner, som sikrer en bred opbakning i befolkningen og hos foreningens mange frivillige.
Det digitale kompetencecenter skal nytænke og udvikle tilstedeværelse i de digitale og analoge kommunikationskanaler, som er centrale for at sikre en relevant og personlig dialog med private støtter og virksomheder. Med etisk og sikker brug af data er der fokus på at være til stede for den enkelte på en måde, så individuelle ønsker og præferencer tilgodeses.
Udvikler og driver telemarketing, field marketing aktiviteter og genbrugsbutikker. 900 frivillige og en række medarbejdere hverver medlemmer og får donationer fra danskerne på telefonen, på gaden og i genbrugsbutikkerne.
Kontakt Fundraising & Medlemmer
Afdelingschef
Ken H. Andersen
35 25 75 50
Mail: kha@cancer.dk
Chefsekretær
Randi Johansson
35 25 75 51
Mail: rajo@cancer.dk
Chef for Kampagner & aktivering
Carsten Donatsky
35 25 71 38
Mail: cado@cancer.dk
Chef for Erhvervsmarkedet
Heidi Nordahl Sahlholdt
35 25 77 08
Mail: hns@cancer.dk
Chef for Privatmarkedet
Klavs Lunding-Sørensen
53 19 08 46
Mail: kls@cancer.dk
Chef for Digital og Dialog
Henriette Edslev
20 66 14 22
Mail: edslev@cancer.dk
Chef for Innovation og Markedsindsigt
Lisbeth Hoeck Coes
35 25 75 57
Mail: lhc@cancer.dk
Chef for Direkte salg og genbrug
Ole Saatterup
35 25 71 25
Mail: olesa@cancer.dk
Controller
Kristina Stampe Meier
35 25 74 96
Mail: kmeier@cancer.dk
Projektleder Tune Friis
Tlf.: 3525 7585, mobil 4026 1616
Mail: tf@cancer.dk
Nord-/Midtjylland
Distriktschef Kenneth Johansson
Tlf.: 8610 6644
Mail: ken@cancer.dk
Sydjylland
Distriktschef Frank Nissen
Tlf.: 7552 4088, mobil: 2173 7562
Mail: nissen@cancer.dk
Sjælland
Distriktschef Lars Jessen
Tlf.: 2812 0700
Mail: larsj@cancer.dk
Hovedstaden
Distriktschef Kim Steen Carlsen
Tlf.: 3092 8903
Mail: kimsc@cancer.dk
Støt kræftsagen
Få mere viden om afdelingens aktiviteter og muligheder for at støtte kræftsagen.
Støt kræftsagen