Skip navigation

Stafet for livet, Aabenraa

Lørdag d. 13-09-2025 kl. 10:00 til søndag d. 14-09-2025 kl. 10:00

Agora, Nyløkke 2

Om stafetten

Herunder kan du læse mere om stafetten. Du kan også finde stafettens program, kontaktoplysninger på frivillige og lister over samarbejdspartnere og virksomhedsdonorer.

""

Ofte stillede spørgsmål

Som holddeltager kan du tage telt med, så du og dine holdkammerater kan overnatte på pladsen. Det er også rart at have et telt med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde i eller ved teltet.

Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.

På holdkaptajnmøderne vil I få flere praktiske informationer om, hvornår I kan slå telte op og hvordan I får tildelt en plads.

Som firma kan man også booke telt, teltopsætning ... i en FIRMAPAKKE. Henvend dig til styregruppen, hvis det kunne have interesse.

Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal gerne have én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

MEN: Hvis dit hold er mindre, så kan I sagtens være med, selvom I ikke kan være på banen i alle 24 timer.

Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her.

Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

Den lille rute er 390m og den store er 910m. Den korte omgang er for de, der er dårligt gående og bliver endvidere brugt til Fighterrunden. Der er start ved START/MÅL. Omgange skal registreres via tablet eller mobil på holdets side. Dette gøres typisk via holdkaptajnen. Deltagere registrerer ofte via en rundetæller, som nogle hold har.

 


Den forholdsvis korte bane betyder også, at man hele tiden føler sig som en del af arrangementet, når man er på banen, og at man kan mærke fællesskabet og sammenholdet mellem deltagerne.

En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 

Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

Lysposer som bestilles her på hjemmesiden under stafetten indtil lørdag kl. 20:30 kan nå at komme med i Lysceremonien.

Lysceremonien foregår kl. 21:00, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet.

Der vil være mulighed for at købe mad og drikke til stafetten i madteltet. Vi sælger maden til rimelige priser, og overskuddet går til Stafet For Livet.

I 2024 var det således - der kan komme en del ændringer i 2025:

PRISLISTE FOR MAD OG DRIKKEVARER STAFET FOR LIVET - 2024

SANDWICH M. KYLLING 35 KR.

SANDWICH M. ROASTBEEF 35 KR.

SANDWICH M. SKINKE & OST 35 KR.

 

GRILLPØLSE M. BRØD 25 KR.

BOLLE / PØLSEBRØD 5 KR.

FRANSK HOTDOG 20 KR.

 

Salatbakke 20 kr.

Chilli con carne 40 kr.

SLUSH ICE 10 KR.

 

1 KOP KAFFE / TE 5 KR.

1 KANDE KAFFE / TE (MEDBRING SELV KANDEN) 25 KR.

1 STYKKE KAGE 10 KR.

 

ØL 15 KR.

SODAVAND 15 KR.

VAND 0,5 LITER 10 KR.

Slush ice 10 KR.

VIN - PR. GLAS 20 KR.

VIN - FLASKE 0,75 LITER 75 KR.

 

TIL NATTEVANDRERNE:

SUPPE M. FLUTES FRA KL. 22. 15 KR.

 

DER KAN BETALES MED KONTANTER OG MOBILEPAY.

Der tages forbehold for eventuelle ændringer og udsolgte varer.

Det koster 150 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 75 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

Tilskuere er også velkomne på pladsen.

Der vil være underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer. Der er en blanding af musik og aktiviteter.

Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

Du kan se programmet her.

Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også gerne have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.

Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.

Men hvis jeres hold ikke har mulighed for det, så er det også helt i orden.

Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er meget selvfølgelig velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

Du kan læse mere om at støtte her.

Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator.

Det vigtigste er, at holddeltagerne holder sammen, har det godt og kommer gennem det døgn, stafetten varer.

Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

  • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
  • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
  • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
  • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
  • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.
     

Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

Bemærk:

  • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
  • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
  • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
  • Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
  • Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle præmier på over 200 kr. i vejledende udsalgspris. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

  • Tilmelde flere deltagere til dit hold
  • Invitere folk til dit hold
  • Redigere dit hold
  • Downloade QR-koder til donation til holdet og til salg af momsberettigede varer