Skip navigation

Stafet for livet, Hjørring

Om stafetten

Herunder kan du læse mere om stafetten. Du kan også finde stafettens program, kontaktoplysninger på frivillige og lister over samarbejdspartnere og virksomhedsdonorer.

""

Ofte stillede spørgsmål

Som holddeltager kan du tage telt med, så du og dine holdkammerater kan overnatte på pladsen. Det er også rart at have et telt med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde ved teltet. Desuden er der mulighed for at sætte en campingvogn op. 

 


Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan f.eks. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer.

Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet. Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn på stafettens hjemmeside her

 


Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Det kan du læse mere om på hjemmesiden her.

Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

 


Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig på hjemmesiden her.

Banen er 525 meter

 


Holdtelte placeres så vidt muligt langs hele banen

En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 

 


Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten i Lysteltet. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

 


Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. 

 


Til lysceremonien mindes vi i fællesskab de personer, som vi mistede til kræft, og vi viser vores støtte til dem, der er midt i stormen. 

På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

  • Tilmelde flere deltagere til dit hold
  • Invitere folk til dit hold
  • Redigere dit hold
  • Downloade QR-koder til donation til holdet og til salg af momsberettigede varer

Der vil være underholdning i løbet af tidsrummet, stafetten varer. Programmet er en blanding af musik og aktiviteter.

 


Følg med på programsiden eller på facebook.

Der kan ikke bestilles mad og drikkevarer gennem Stafet For Livets hjemmeside.

 


Til gengæld er der flere muligheder for at købe mad på pladsen i år. Se hvilke på Stafettens Facebookside.

Det koster 150 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 75 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

Stafetten varer 24 timer for at symbolisere, at det er hårdt arbejde døgnet rundt at leve med kræft.

 


Derfor bør stafetholdene også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Det er dog ikke en betingelse for at deltage, at der er nogen om natten, da det ikke er alle, der har mulighed for det.

 


Mange holddeltagere beskriver, hvor stemningsfyldt og indtryksfyldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op. Så vi anbefaler det, hvis du har muligheden.

 

Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er meget selvfølgelig velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator.

Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

  • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
  • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
  • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
  • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
  • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.

Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. 
 

Bemærk:

  • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
  • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
  • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
  • Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
  • Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle præmier på over 200 kr. i vejledende udsalgspris. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.