Skip navigation

Stafet for livet, Ringsted

Lørdag d. 30-08-2025 kl. 11:00 til søndag d. 31-08-2025 kl. 11:00

Lystanlægget, Tværallé 5

Om stafetten

Herunder kan du læse mere om stafetten. Du kan også finde stafettens program, kontaktoplysninger på frivillige og lister over samarbejdspartnere og virksomhedsdonorer.

""

Ofte stillede spørgsmål

Det er ikke tilladt at overnatte i Lystanlægget, men du kan medbringe en hvilestol, når benene skal holde en pause om natten.

Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.

Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Hvis du ikke ønsker at tage den gule T-shirts på kan du alligevel sagtens deltage. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

Stafetten afholdes i hele Anlægget. 

Der vil være 3 ruter på henholdsvis ca. 350 m, 810 m og 950 m. Du vælger selv. Sidstnævnte vil fortrinsvis kunne benyttes af løberne. Ruterne er afmærkede, så det er nemt at finde vej. Om natten er det mørkt og lyskæderne vil vise vej, men det kan være en god idé at medbringe en pandelampe.

En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 

Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet.

Vi har en lækker menu til Jer fra Super Brugsen Ringsted, som kan bestilles i Stafet-shoppen. Maden skal forudbestilles og betales senest d. 16.08 .

I Madteltet sælger vi pølser, brød m.m.

Det koster 150 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 75 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her. HUSK at du kan deltage på det Åbne Hold, hvis du ikke har tilknytning til andre hold.

Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet. 

Der vil være underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer. Der er en blanding af musik og aktiviteter.

Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

Du kan se programmet her.

Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor bør stafetholdene også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Men hvis du har brug for at gå hjem og sove, så gør du det.

Mange holddeltagere beskriver, hvor indtryksfuldt det er at gå på banen om natten eller når solen står op.

Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er selvfølgelig velkomne, men rygning - hverken med røg eller dampe - er IKKE tilladt på stafetpladsen.

For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

Du kan læse mere om at støtte her.

Nej slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

  • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
  • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
  • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
  • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
  • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.
     

Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

Bemærk:

  • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
  • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
  • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
  • Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
  • Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle præmier på over 200 kr. i vejledende udsalgspris. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

  • Tilmelde flere deltagere til dit hold
  • Invitere folk til dit hold
  • Redigere dit hold
  • Downloade QR-koder til donation til holdet og til salg af momsberettigede varer

Vi vil gerne tælle vores runder og igen i år vil rundetællingen foregå i jeres eget holdtelt. At tælle runder er vigtigt – så lav gerne jeres rundetælling på kreativ vis, men der er også mulighed for at låne en rundetæller af stafetten. Den vil blive udleveret i Informationsteltet.

Ja, det vil være festligt at holdet medbringer en depeche. Depechen vil blive fotograferet ved holdkaptajnens ankomst til Informationsteltet - og om eftermiddagen vil den sjoveste, kønneste, skørreste, mest farverige eller lignende blive kåret som stafettens depeche - og holdet vil derefter modtage en spiselig gave:-)