Skip navigation

Stafet for livet, Vejle

Lørdag d. 16-08-2025 kl. 11:00 til søndag d. 17-08-2025 kl. 11:00

Vejle Atletik Stadion, Helligkildevej 2

Om stafetten

Herunder kan du læse mere om stafetten. Du kan også finde stafettens program, kontaktoplysninger på frivillige og lister over samarbejdspartnere og virksomhedsdonorer.

""

Ofte stillede spørgsmål

Alle hold får en firkant græs på atletikstadion, hvor man er velkommen til at opsætte pavilionner, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at hygge og slappe af i benene - eller telte til at overnatte i.

Ønske om teltstørrelser skal sendes til formand Cilia Nielsen via. cilianielsen@outlook.dk om hvilken størrelse i har brug eller ved at lave et opslag i holdkaptajngruppen på Facebook. Deadline for indmelding af størrelser og eventuelt ønske om placering er 1. juni af hensyn til at tegningen skal sendes ind til brandvæsnet og kommunen.

 


Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.

Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men det skal tilstræbes, at holdet har minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer, men der er intet max! Jo flere der går på banen fra holdet hele tiden, jo flere runder nåes der og dermed samles derind. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.

Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og evt. underholdning.

En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft, eller dem som vi har mistet. 

Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 15-30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet.

Det koster 150 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 75 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

Hvis du ikke kender et hold, kan du melde dig til Det åbne Hold. Det er samme pris, og du går/ løber det antal runder, du har lyst til og på det tidspunkt, der passer dig bedst. Det åbne Hold har sin egen base i samarbejde med Lokalforeningen Kræftens Bekæmpelse, hvor man kan komme og tage hvil eller hygge med de øvrige deltagere på holdet.

 


Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet, men du skal huske at melde dig til.

Pårørende til Fightere skal også melde sig til.

 


Tilskuere er velkomne på pladsen - det koster ikke noget. Der er dog mulighed for at donere et beløb til Kræftens Bekæmpelse - henvendelse i Informationsteltet.

Der vil være underholdning i løbet af det døgn, stafetten varer. Det er en blanding af musik og aktiviteter for både børn og voksne.

 


Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

Stafet For Livet foregår normalt i et helt døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal det også tilstræbes, at stafetholdene har mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.

Mange holddeltagere beskriver, hvor stemningsfuldt det er at gå på banen om natten, eller når solen står op.

Cindersbanen er 400 meter lang, så alle uanset alder og helbred har mulighed for at være med. 

 


Den forholdsvis korte bane betyder også, at man hele tiden føler sig som en del af arrangementet, når man er på banen, og at man kan mærke fællesskabet og sammenholdet mellem deltagerne.

 


Dertil kommer en længere rute i Nørremarksskoven på 1200 m. for dem, der har lyst til en lidt længere tur.

 


Begge ruter kan gennemføres med f. eks. en klapvogn.

 


Alle runder skal registreret på de fysiske kliktællere og skal være registreret senest om søndag ca. kl.11 så det endelige antal kan offentliggøres på sociale medier, pressemeddelelser og til vores sponsorer.

Det er holdest eget ansvar løbende i løbet af døgnet, at holde øje med kliktælleren samt tage billede af klikkeren ved afslutning, hvis man vil kende sit holds runder.

Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er meget selvfølgelig velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen. Man bedes forlade grunden (ikke blot stafetpladsen, man skal helt ud på parkeringspladsen og rygning må ikke ske i tøj med synligt Stafet For Livet logo jf. Kræftens Bekæmpelses reglement.)

Der er flere forskellige mulighed for at støtte stafetten.

Du kan blandt andet støtte stafetten ved at:  

  • Deltage på et hold
  • Give en donation til et selve stafetten/ et hold/ en holddeltager
  • Tænde et lys til minde eller støtte
  • Købe reklameplads på stafetområdet
  • Optræde gratis på stafetten
  • Levere gratis ydelser/ mad/ drikke eller andre ting, der gør døgnet mere spændende for deltagerne.

Nej slet ikke!

Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

  • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
  • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
  • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
  • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
  • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.
     

Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

Bemærk:

  • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
  • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
  • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
  • Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
  • Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle præmier på over 200 kr. i vejledende udsalgspris. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

  • Tilmelde flere deltagere til dit hold
  • Invitere folk til dit hold
  • Redigere dit hold
  • Downloade QR-koder til donation til holdet og til salg af momsberettigede varer