Creative Space: Det skal være nemt for kunderne at støtte den gode sag
Creative Space har deltaget på Lyserød Lørdag siden 2019, og ejerne glæder sig hvert år til den gode stemning, der opstår, når cafeerne er indhyllet i lyserød.
I starten donerede de salget af deres mest populære produkt til det gode formål, men sidenhen har de besluttet sig for at gå en anden vej og i stedet donere salget af drikkevarer.
”Før i tiden donerede vi salget fra vores mest populære kop på Lyserød Lørdag, men det er ikke alle kunderne, der kommer for at male lige netop en kop. Derfor valgte vi at gøre det nemt for kunderne at støtte den gode sag ved at donere salget af drikkevarer i stedet for.
Det gælder om at gøre det nemt for både sig selv og kunderne, når man deltager på Lyserød Lørdag. Det er naturligvis forskelligt, hvordan det ser ud fra virksomhed til virksomhed, men for Creative Space har det givet mening at donere salget af noget, som stort set alle køber, frem for at sætte donationen i forbindelse med et specifikt produkt, som bliver lidt mere snævert. Vi er jo interesserede i at indsamle mest muligt til brystkræftsagen," fortæller Laura Fehrn, Creative Lead hos Creative Space.
”Vi har valgt at donere alt salg af drikkevarer på Lyserød Lørdag, fordi vi vil gøre det nemt for kunderne at støtte den gode sag. Man har sit bord i to timer, og det er de færreste, der ikke får drukket et par kopper kaffe eller saftevand i løbet af den tid. ”
Heldigvis er der mange glade kunder på en lørdag i oktober. For når efteråret melder sin ankomst, vil de fleste gerne rykke tættere sammen indendørs og lave noget hyggeligt. Specielt i weekenderne. Og det er ikke kun kunderne, der nyder godt af en skøn lyserød indsamlingsdag. Laura Fehrn fortæller, at der ligefrem er rift om at få vagter på Lyserød Lørdag.
”Lyserød Lørdag er en dag, hvor der er ekstra god stemning i butikken. Det er nemt at tappe ind i det lyserøde univers; vi pynter op, medarbejderne har lyserødt tøj på, vi stiller lyserød keramik frem på hylderne – og så er man ligesom en del af det lyserøde fællesskab,” fortsætter Laura Fehrn.
Hos Creative Space er den gode stemning vigtig. Det er et sted, hvor man kommer for at koble af fra en travl hverdag og i stedet give sig selv lov og plads til at være kreativ. Dette ønske om en hyggelig og rolig dag går godt i spænd med det lyserøde udtryk i butikken.
Dagen har en helt særlig betydning for medarbejderne og kunderne – både fordi de støtter en vigtig sag og på grund af den særlige stemning, der opstår, når man går all in på det lyserøde fællesskab.
”Vores bedste råd til andre, der ønsker at samle ind på Lyserød Lørdag, er, at man skal gøre det nemt for sig selv og sine kunder. Det er rigtig nemt at deltage, og man vælger jo selv, hvordan man samler ind. På den måde kan man få det til at passe lige præcis til ens egen butik.”