Rema 1000 støtter børn og unge med kræft
Et vigtigt mål for Rema 1000 er at forbedre folkesundheden væsentligt i Danmark – og netop derfor har de i mange år støttet børn og unge med kræft gennem et strategisk partnerskab med Kræftens Bekæmpelses kampagne ’Kræft er ikke for børn’.
Ansvar og fællesskab er en del af REMA 1000’s DNA, og det udlever de fuldt ud. Et af REMA 1000’s mål er at være med til at forbedre folkesundheden væsentligt i Danmark – og netop derfor – og netop derfor har de siden 2010 støttet børn og unge med kræft gennem et strategisk partnerskab med Kræftens Bekæmpelses kampagne ’Kræft er ikke for børn’.
Udover at være strategisk partner på kampagnen ’Kræft er ikke for børn’, støtter Rema 1000 også den årlige indsamling til Knæk Cancer. Både med donationer men også ved at tilbyde frivillige kræfter. Helt konkret hjælper Rema 1000’s købmænd og medarbejdere med at besvare alle de opkald der kommer ind under det velkendte show.
Det betyder meget for Kræftens Bekæmpelse, at REMA 1000 tager et stort socialt ansvar. Som en af Danmarks største discountkæder med 367 butikker kan REMA 1000 hjælpe Kræftens Bekæmpelse med dels at sætte fokus på kræft og dels synliggøre kampagnen ’Kræft er ikke for børn’.
Første dagligvarekæde der gemte tobakken væk
Udover det mangeårige strategiske partnerskab, er REMA 1000 også partner i
’Røgfri Fremtid’: Et initiativ der er stiftet af Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden. REMA 1000 var den første dagligvarekæde, der gemte tobakken væk for at være med til at sikre en røgfri fremtid for de kommende generationer.
- Jeg er stolt over, at vi gør vores bedste for at imødekomme Kræftens Bekæmpelse og regeringens mål om en røgfri generation i 2030. Vi er klar over, at dette initiativ ikke gør Danmark 100 procent røgfrit, men samarbejdet mellem detailhandlen og organisationer som Kræftens Bekæmpelse er et vigtig skridt, når rygestart skal forebygges, forklarer Anders Rene Jensen, marketingdirektør i REMA 1000.